ana sayfa > Webmaster > Alexada Sitemi Nasıl yükseltirim?

Alexada Sitemi Nasıl yükseltirim?

Perşembe, 02 Tem 2009 yorum ekle yorumlara git

Merhabalar değerli arkadaşlar bu sefer alexadan kısaca bahsedelim.Alexa nedir ne değildir.Sanırım bir çok arkadaş Reyting denen kavramı biliyor.Alexada web sitelerinin popülaritesini ölçen bir sistem bir web sitesi.Bir çok webmaster arkadaşımız alexada yükselmek için bir çok şey arar uygular.Aslında alexada yükselmek çokta zorda değildir.Alexa ülkemizde internet reklamcılığı konusunda her ne kadar kullanılmasada yurt dışında etkisi büyüktür.Bu yazımızda bir kaç adımla alexada sitemizi daha çabuk yükseltmeyi anlatıcam tabi dilim döndüğü kadarı ile

İlk önce bu yazımız ve buna benzer yazılarımız bu işlere yeni başlayan webmaster kardeşlerimiz için.Sitemde olan bir çok konuyu bir çok arkadaşımız bilmekte ancak billmeyen arkadaşlar için anlatmakta fayda var.

Bir web siteniz var diyelim ve alexada daha çabuk yükselmek istiyorsunuz peki ama neden? Güzel soru değilmi alexa konu başında belirttiğim gibi sitelerin popülaritesini ölçen bir sistem mantığını anlamak yada çözmek zor.Ülkemizde internet reklamcılığında alexa her ne kadar kullanılmasada yurt dışında alexanın değeri önemlidir.Yurt dışında internet reklamcılığını hedefleyen firmalar alexa değeri iyi olan siteleri seçerler alexa hiti iyi olan siteler iyi hit alır.Düşünün alexa sıralaması 20 milyonlarda olan bir sitedemi reklamınız olsun isterseniz yoksa alexa sıralaması 1 ila 100 bin olan sitedemi reklamınız olsun istersiniz?

Ülkemizde her ne kadar alexa kullanılmasada tecrübeli bir çok kuruluş buna dikkat eder.Evet şimdi başlayalım alexada site değeri yükseltme sanatına.

İlk olarak bir web siteniz varsa sitenize alexa widget ekleyiniz.Alexa widgeti şurdan alabilirsiniz
Alexa Widget oluştur Burdan sitenizin ismini yazarak alexa widgetinizi oluşturun ve almış olduğunuz html kodu sitenizde sürekli olarak görünebilcek bir yere kodları ekleyin.Mesala footer alanı olabilir yani sitenizin alt kısmı.Sitenizde sürekli olarak görülmesi önemli bir unsurdur.

İkinci olarak alexa toolbar yada mozilla firefox için alexa eklentisini indirin.Şöyleki alexa toolbar yada eklenti kullanmayan bir ziyaretçi sitenizi ziyaret ettiği zaman alexa size 1 puan veriyorsa, toolbar yada eklenti yüklü bir ziyaretçiden 5 puan alabilirsiniz (Rakamlar örneklemedir) Alexa Toolbar yada Mozilla firefoz eklentisi için şurayı ziyaret ediniz.

Alexa Toolbar İndirme sayfasına git

Bir diğer olayımız ise Alexa değeri yüksek sitelerden link almaktır.Bununda size büyük faydası olucaktır.Google açısından bakarsak googleda alexa değeri iyi olan siteleri sever,bunuda dikkate almanızda fayda var.

Öyleki alexa için arkaplanda değişik işler çeviren kişilerde mevcuttur.Mesala alexa değerini yükseltmek için sitesine bot net saldırısı yapan bir çok insan görmek mümkün.Bu bir yere kadar işe yarar.Ancak bu saldırılar kesildiği zaman alexa değeriniz yükseldiği gibi geri düşer ve gerçek değerini alır.

Sayfa yoğunluğu, gelen hitte, kullanıcıların sitede kalış süreside, alexa için yani yükselmek için bir faktördür.Şuan alexanın 20 milyonlardan başlayan sırasında 1. sırada google 2. sırada ise yahoo bulunmaktadır.Bu sırayı şurdan görebilirsiniz.

Alexa Sıralaması İlk 500

Ülkere göre sıralama ise şöyledir

Ülkere göre sıralama

Konuda bahsettiğim gibi Türkçe bir siteniz varsa alexa size anlamsız gelebilir ancak google arama motoru açısından olsun yada google/adsense reklamları için alexa önemlidir.

  1. hamza
    Pazartesi, 07 Haz 2010 zamanında 20:57 | #1

    anlatım için teşekür ederim dediklerini uyguladım umarım işe yarayacak

  2. Ahmet
    Perşembe, 24 Haz 2010 zamanında 20:24 | #2

    Harika İşe Yaradi TşkLer

  3. uĞur
    Çarşamba, 06 Eki 2010 zamanında 10:34 | #3

    EywaLLah.

  4. hızlı firma rehberi
    Perşembe, 10 Şub 2011 zamanında 16:56 | #4

    Döküman çok faydalı. Çok güzel döküman olmuş teşekkür ederim. Bir zamanlar alexa rankımı 1.000 lara kadar düşürmüştüm ama 🙂 siteyle ilgi alakayı kesince 6.000 larda sürüklenmeye başladı. Bence en önemli şey web sitene baba şeykatıyla bakmak. İlgiyi kestinmi iyi olmuyor.

  5. Adana Web Tasarım
    Salı, 03 Nis 2012 zamanında 18:37 | #5

    Güzel Bir Döküman Olmuş . Ellerine Sağlık Admin Kardeşim.

  6. galvaniz
    Çarşamba, 23 Oca 2013 zamanında 18:11 | #6

    Teşekkürler Gerçektende çok faydalı bir Konu olmuş.

  7. anakar ozalit
    Cuma, 08 Mar 2013 zamanında 12:55 | #7

    Ellerine Sağlık Admin Kardeşim. Çok Güzel anlatmışsın

  8. ankara evden eve nakliyat
    Çarşamba, 19 Şub 2014 zamanında 09:46 | #8

    Teşekkürler Gerçektende çok faydalı bir Konu olmuş. iyi calışmalar..

  9. ankara evden eve nakliyat
    Perşembe, 10 Nis 2014 zamanında 21:54 | #9

    iyi calışmalar. bilgiler icin teşekürler,

  10. hepsinisec
    Pazartesi, 26 Oca 2015 zamanında 10:42 | #10

    Bunları denedim gerçekten faydasını gördüm sağol admin Tşkelr

  1. şimdilik geri bağlantı yok